مجلس در حال رای گیری برای جلوگیری از بسته شدن است، سرنوشت سنا کمتر مشخص است



نویسنده: کوین فریکینگ و لیزا ماسکارو آسوشیتدپرس

واشنگتن – پارلمان روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که بودجه دولت را تا 18 فوریه برای جلوگیری از توقف کوتاه مدت بعد از نیمه شب جمعه تصویب کرد، اما تصویب سریع سنا در بحبوحه مبارزه بر سر مأموریت جو بایدن رئیس جمهور برای واکسیناسیون علیه کووید-19 مشکوک بود.

توافق بین رهبران کنگره که در اوایل روز اعلام شد، دولت را به مدت 11 هفته دیگر، معمولاً در سطح مخارج فعلی نگه می‌دارد، در حالی که 7 میلیارد دلار برای کمک به تخلیه‌شدگان از افغانستان اضافه می‌کند.

پارلمان تحت رهبری دموکرات ها با 221 رای موافق و 212 رای مخالف این مصوبه را تصویب کرد. رهبری جمهوری خواه از اعضا خواست که مخالفت کنند. تنها رای حزب جمهوری خواه برای این لایحه توسط نماینده ایلینویز، آدام کینزینگر به دست آمد.

قانونگذاران راه حل کوتاه مدت را مقصر دانستند و طرف مقابل را عامل عدم پیشرفت در لوایح هزینه های امسال دانستند. رزا دلاورو، نماینده، رئیس کمیته تخصیص بودجه پارلمان، گفت که این اقدام با این وجود اجازه می دهد تا بر سر بسته ای که بقیه سال مالی را تا سپتامبر پوشش می دهد، مذاکره شود.

دلاورو در جریان مناظره ای در مجلس نمایندگان گفت: «اشتباه نکنید، رأی مخالف این قطعنامه بیشتر، رأی به بستن دولت است».

پیش از اقدام پارلمان، رئیس جمهور جو بایدن گفت که با رهبران سنا صحبت کرده و ترس از بسته شدن را کاهش داده است.

بایدن گفت: «یک طرح وجود دارد مگر اینکه کسی تصمیم بگیرد که کاملاً اشتباه است و من فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد.»

جمهوری‌خواهان محافظه‌کار که با قوانین واکسن بایدن مخالفند، از کنگره می‌خواهند که موضع سخت‌گیری در برابر مقررات برای کارگران در شرکت‌های بزرگ‌تر اتخاذ کند، حتی اگر این به معنای بستن دفاتر فدرال در آخر هفته باشد.

این تنها آخرین مورد از کاهش بودجه دولتی است که باعث چندین تعطیلی پرهزینه و تعطیلی جزئی در دو دهه گذشته شده است. طولانی‌ترین توقف تاریخ در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رخ داد – 35 روز از ژانویه 2019، زمانی که دموکرات‌ها از تصویب پول برای دیوار او در مرز ایالات متحده و مکزیک خودداری کردند. هر دو طرف موافق هستند که وقفه ها غیرمسئولانه است، اما تعداد کمی از ضرب الاجل ها بدون مبارزه دیرهنگام برای اجتناب از آنها می گذرد.

جمهوری خواهان در جریان این مناظره گفتند که در تابستان به صراحت اعلام کردند که از قوانین مربوط به هزینه ها که شامل «افزایش هزینه های غیرمسئولانه و سیاست های افراطی» می شود، حمایت نخواهند کرد.

کی گرنجر، سخنگوی R-Texas، گفت: «متاسفانه، ما دقیقاً در آنجا قرار داریم.

دموکرات ها توانستند از اکثریت خود برای پیشبرد لایحه هزینه ها استفاده کنند. آنها در سنا 50-50 کار دشوارتری دارند، جایی که اعتراض تنها یک سناتور می تواند رأی نهایی را بعد از نیمه شب جمعه کند کند. این می تواند به معنای تعطیلی کوتاه مدت تا پایان هفته باشد.

سناتور مایک لی از R-Utah گفت دموکرات‌ها از نامه‌ای در ماه گذشته می‌دانستند که چندین جمهوری‌خواه از همه ابزارهای موجود برای مخالفت با قانونی استفاده می‌کنند که به کارفرما برای واکسیناسیون کمک مالی می‌کند یا اجازه می‌دهد. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y.، خود را به خاطر عدم مذاکره و نادیده گرفتن موضع آنها سرزنش کرد.

لی گفت، اگر انتخاب بین «تعلیق کارکردهای بی‌اهمیت» یا خوابیدن در حالی که آمریکایی‌ها توانایی کار را از دست می‌دهند، باشد، «من هر بار در کنار کارگران آمریکایی خواهم بود».

سناتورهای جمهوری خواه گفتند که ایده این بود که به برداشت پولی که اداره ایمنی و بهداشت شغلی برای اجرای الزامی برای کارفرمایان خصوصی با 100 کارگر یا بیشتر برای اطمینان از واکسینه شدن یا آزمایش منظم آنها استفاده می کند، رأی دهند.

سناتور راجر مارشال از R-Kan که تلاش مشابهی را علیه دستورات واکسن در طول بن بست اخیر در بودجه دولت انجام داد، گفت: “این فرصتی برای اصلاح اشتباه است.”

شومر گفت که “دستیابی به این توافق آسان نبود” و اگرچه اکثر جمهوری خواهان خواهان تعطیلی نیستند، “به نظر می رسد برخی از سناتورهای جمهوری خواه به دلیل مخالفت با دستورالعمل های واکسن نجات رئیس جمهور، مصمم هستند که این قانون مهم را از مسیر خارج کنند.”

شومر گفت: “بیایید واضح بگوییم، اگر قرار است تعطیلی رخ دهد، تعطیلی جمهوری خواهان در برابر واکسن ها خواهد بود.”

کاخ سفید واکسیناسیون را سریع‌ترین راه برای پایان دادن به بیماری همه‌گیری می‌داند که بیش از 780000 نفر را در ایالات متحده کشته است و همچنان در حال تکامل است، همانطور که در روز چهارشنبه با اولین مورد کشف شده نسخه جدید نگران‌کننده در این کشور مشاهده شد.

دادگاه‌ها با دستورات مخالفت کرده‌اند، از جمله حکمی که این هفته مانع اجرای درخواست برای برخی از متخصصان بهداشت می‌شود.

برای برخی از جمهوری‌خواهان، شکایت‌ها و ترس قانون‌گذاران از تعطیلی مخرب احتمالی، عواملی هستند که از تعلیق سهام بالا جلوگیری می‌کنند.

یکی از چیزهایی که من را کمی نگران می کند این است: چرا وقتی شبح تعطیلی دولت را ایجاد می کنید، خود را مورد توجه عموم قرار می دهید؟ جان کورنین، سناتور تگزاس، رئیس حزب جمهوری خواه گفت.

“در حال حاضر هرج و مرج بیش از حد در کشور ما وجود دارد، نگرانی بیش از حد در مورد omicron. سناتور میت رامنی از R-Utah گفت آخرین چیزی که به آن نیاز داریم سردرگمی و ترس بیشتر است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از R-Ky، مجدداً تأکید کرد که تعطیلی وجود نخواهد داشت.

او پنجشنبه گفت: «ما این کار را انجام نمی دهیم.

مدیریت الزامات واکسن را برای چندین گروه از کارگران رعایت کرده است، اما تلاش ها با موانع قانونی روبرو است.

یک قاضی فدرال این هفته دولت را از اجرای دستور واکسیناسیون هزاران کارمند بهداشتی در 10 ایالت منع کرد. پیش از این، دادگاه استیناف فدرال درخواست OSHA در مورد کارفرمایان با 100 کارمند یا بیشتر را به حالت تعلیق درآورد.

دولت همچنین سیاست هایی را ارائه کرده است که مستلزم واکسیناسیون کامل میلیون ها کارمند فدرال و پیمانکاران فدرال از جمله واحدهای نظامی است. این تلاش ها نیز چالش برانگیز است.