یک صفر یک Ideas برای رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیم کتوژنیک - نیکان مجازی رژیم-کتوژنیکرژیم-کتوژنیک %رژیم-کتوژنیک بهطور مثال شواهد نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است در درمان بعضی از انواع سرطانها، آلزایمر و سایر بیماریها مفید باشد. اگر به صورت مرتب مقدار زیادی فروکتوز بخورید سلول ها، انتقالدهندههای بیشتری میسازند و در نتیجه به فروکتوزهای بیشتری اجازه ورود به کبد را می دهند. هنگامی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و به دنبال کاهش وزن هستید، لازم است که سبک زندگی خودتان را تغییر دهید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. اگر شما دارای بارداری، شیردهی، دیابت، فشار خون، کلسترول، آلرژی، عفونت یا هر بیماری دیگر هستید، قبل از شروع این رژیم باید با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که به دیابت مبتلا هستید، سطح قند خون خود را به طور منظم کنترل کنید و با پزشک خود صحبت کنید. در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به حداقل میرسد و به جای آن، چربیهای سالم به عنوان منبع اصلی انرژی بدن مورد استفاده قرار میگیرند. C ontent w​as gen erated with the ᠎he​lp ᠎of G SA  Conte nt Ge ne rator  DEMO !

برای مثال، روغن نارگیل کتونهای مکمل را برای بدن فراهم میکند؛ زیرا روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیرهای متوسط (MCTs) است که نوعی چربی با سرعت جذب بالا به حساب میآیند و به عنوان منبع انرژی در بدن مورد استفاده قرار میگیرند (در ادامه مقاله بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد). در واقع مواد غذایی و غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار میگیرند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند و به همین دلیل است که افراد پس از مصرف آنها بیشتر احساس سیری میکنند. نسبت دقیق توصیه شده برای مصرف روزانه درشت مغذی ها یعنی چربی، کربوهیدرات و پروتئین با توجه به هدف و وضعیت سلامتی شما متفاوت است. برای مثال، شما متوجه تاثیرات قابل توجه رژیم غذایی کتوژنیک بعد از 3 هفته میشوید، اما ممکن است تغییرات آنقدر زیاد باشند که دیگر نتوانید ادامه دهید.

توی بخش قصد داریم تا یک برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ( یک هفته ای ) رو براتون قرار بدیم. اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد. تنها یک سلاح مخفی وجود دارد که شما میتوانید بلافاصله بدون داشتن هیچ دانشی از آشپزی، سلامتی یا رژیم کتوژنیک استفاده از آن را شروع کنید و آن سلاح چیزی نیست جز «فت بمب». برخی دیگر از مطالعات پی بردند که سوکرالوز هیچ تاثیر سمی در بدن انسان ندارد، هیچ تاثیری روی گلوکز خون یا انسولین ندارد و در صورت استفاده طولانی مدت در بدن انباشته نمیشود. گوشت قرمز و گوشت ماکیان تازه هیچ کربوهیدراتی ندارند و سرشار از ویتامینهای ب و مواد معدنی مهم هستند.

این امر باعث بالا رفتن فرایند کتوزیس در بدن کسانی میشود که تازه رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند. تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربی ها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود می اید. رژیم غذایی کتوژنیک در کنار تغییر سبک زندگی میتواند راهکار مؤثری برای کاهش وزن باشد. رژیم کتوژنیک یک راهکار مؤثر برای کاهش وزن است.

پایبندی به یک برنامه بهترین راهکار برای ایجاد یک عادت است. رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ورژن پیشرفته رژیم اصلی پنج روزه کره بادام زمینی است. ضمنا این برنامه ها در 5 ورژن مختلف عرضه شده اند که هر فرد با توجه به ویژگی های عادتی و فیزیک بدنی خود می تواند برنامه ای را که برایش مناسب تر است انتخاب کند. ماهی و صدف از جمله مواد غذایی مناسب در رژیم کتوژنیک به شمار میروند. در نتیجهی همین عدم سازگاری باعث شده بدن چاق شده و به بیماریهای مختلف از جمله بیماری قلبی، دیابت و… در ادامهی مطب هر یک از این موارد را به صورت اختصاصی برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت. از دیگر فواید این رژیم هم میتوان به این مورد اشاره کرد که رعایت کامل از دستورات غذایی آن میتواند برای سلامت مغز مفید باشد و حتی ممکن است با افزایش سن از زوال عقلی جلوگیری کند.

یکی دیگر از پایههای چربی که میتواند مورد استفاده قرار بگیرد، پنیر خامهای است که یکی از دلایل لذیذ شدن فت بمبهای پیتزایی است. به این ترتیب، قرار دادن در بخش های کوچک ممکن است ارزش تلاش را داشته باشد. دقت داشته باشید که مصرف عسل در رژیم کتوژنیک و خرما در رژیم کتوژنیک مجاز نبوده و نمیتوانید برای صبحانه از آنها استفاده کنید. اینجا دقیقاً همان جاییست که یک دستور پخت فت بمب پر از مواد مغذی مانند فت بمب کوفتهای سالمون برای صبحانه میتواند نجات دهنده شما باشد. 2. این تصور وجود دارد که در رژیم کتوژنیک مصرف ریز مغذی ها کم است که لزوماً درست نیست زیرا رژیم کتوژنیکی که درست چیده شده است مانند هر رژیم دیگری می تواند تمام نیازهای ریزمغذیها را برآورده کند. مصرف منظم مغزها با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، بعضی از سرطانها، افسردگی و بیماریهای مزمن دیگر ارتباط دارد. مراحل دیگر شامل بازگرداندن آهسته کربوهیدراتهای سالم به رژیم غذایی میشود که این در حالی اتفاق میافتد که کمکم به وزن دلخواهتان نزدیک میشوید.

معمولا اینطور گفته میشود که رژیم مدیترانهای یک الگوی غذایی است و نه یک رژیم غذایی؛ از همین رو با توجه به هدفی که دارید میتوانید میزان کالری دریافتی خود در روز را مشخص کرده و طبق آن الگوی غذایی مناسب خود را بچینید. طبق پژوهشهای صورت گرفته، رژیم پالئو توانسته حتی روی دیابت هم تأثیر مثبتی داشته باشد. مطالعات هم درمورد رژیم مدیترانهای نشان میدهند که این رژیم در کند کردن پیشرفت جرم در شریانها، که یک عامل بسیار خطرناک برای بیماری های قلبی است تاثیری مستقیم دارد. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربیهای سالم، فیبر، استرولهای گیاهی و بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی محسوب میشود. اضافه کردن سبزیجات غیرنشاستهای به میانوعدهها باعث میشود فیبر بیشتری دریافت کنید. هر چند مطالعات نشان میدهند که چربی اشباع شده در بیشتر افراد باعث بیماری قلبی نمیشود.

خوشبختانه بیشتر پنیرها کربوهیدرات کم و چربی بالایی دارند و به همین دلیل جزء مواد غذایی مناسب در رژیم غذایی کتوژنیک محسوب میشوند. با این حال پیشنهاد ما این است که اگر میخواهید این رژیم را به نحوی احسنت انجام دهید و یا بیمار هستید حتما با پزشک دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه تغذیه مشورت کنید. لذیذ، شیرین، ترش، تلخ، ترد، خامهای، پنیری یا ادویهدار، همه میتوانند در فت بمب شما حس شوند «هرچند، ما به شما پیشنهاد نمیکنیم که همه طعمها را در یک فت بمب داشته باشید!

رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که میتوانند به سلولها آسیب برسانند. از نظر محققین ممکن است افزایش کتونها با کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت سلولها نسبت به انسولین، در این مساله نقشی اساسی داشته باشد. این چرخهای همهگیر است که همه ما هنگام ایجاد هر تغییری در سبک زندگی خود آن را تجربه میکنیم، اما خود تغییر نیست که مشکل ایجاد میکند؛ بلکه مشکل واقعی پیچیدگی و سخت بودن آن است. در نتیجه کسانی که با رژیم گیاهی سفت و سخت مشکل دارند و در واقع در کل زندگی خود گوشتخواری را به عنوان بخشی از سبک زندگی خود داشتهاند، میتوانند از رژیم پالئو استفاده کنند. بعضیها ممکن است محدودیتهای وضع شده توسط این رژیم را برای رعایت کردن در طولانی مدت سخت بدانند. در این نوع تخفیف، کد تخفیف تنها به کاربران جدید ارائه میشود و افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند قادر به استفاده از این تخفیف نخواهند بود.

از روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون بدن افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اختلالات ذهنی و سیستم عصبی استفاده میشود. کتون ها در واقع اسیدهایی هستند که در خون ایجاد می شوند و از طریق ادرار از بدن دفع می شوند . روغن نارگیل ممکن است به افراد مبتلا به چاقی در کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم کمک کند. در دوران کرونا به دلیل در خانه ماندن، میزان چاقی افزایش یافته است. به خصوص زمانی که چاقی در محدوده چاقی مفرط یا خطرناک باشد نیاز به کاهش وزن بیشتر احساس می شود. کورتیزول هورمونی است که معمولاً با نام هورمون استرس شناخته میشود و سطوح بالای این هورمون در بدن باعث ذخیرهی چربی به ویژه در ناحیهی شکم میشود. البته خود رژیم غذایی وگان به چند بخش تقسیم میشود که هر کسی میتواند متناسب با شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کند که در تمام آنها گوشت و فرآوردهی حیوانی جایی ندارد.

با توجه به اینکه قرار است در این رژیم مقدار کربوهیدرات بدن را کم کرد، بهتر است مصرف برنج و نان خود را کم کنید. برای داشتن برنامه تغذیه سالم بهتر است با یک مشاوره تغذیه مشورت کنید و برنامه تغذیه دریافت کنید. این رژیم بیشتر به منابع حیوانی پروتئین وابسته است. دارند. همچنین پروتئین ها به حفظ کارایی سیستم ایمنی و حفظ سلامت استخوان ها نیز کمک بسیاری می کنند. با این حال، ذکر این نکته مهم است که این فرضیه صرفاً یک فرضیه است؛ به این معنی که اثبات نشده است و اکثر متخصصین بر این باورند که بدن انسان توانایی شگفتانگیزی برای حفظ pH خون دارد. این روغن تریگلیسیریدهای با زنجیرهی متوسط دارد که بر خلاف چربیهای با زنجیرهی متوسط، در بدن به کتونها تبدیل میشوند یا بهعنوان منبع انرژی استفاده میشوند. علاوه بر این، شما باید مراحل مختلف برنامه را دنبال کنید که هر کدام از آنها رویکرد خاص خود را دارند.

مرحله بعدی شرایط خاص است. رژیم غذایی بدون گلوتن برای سلامتی افرادی که تحمل گلوتن را ندارند بسیار مفید است. ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و ماهی است که از نظر رژیم غذایی می تواند بسیار برای بدن مفید باشد. Raw Till 4: این رژیم غذایی نوع دیگری از رژیم وگان است که بر اساس رژیم غذایی ۸۰/۱۰/۱۰ و محلول نشاسته طراحی شده که طی آن، یک فرد باید تا قبل از ساعت ۴ بعد از ظهر، غذاهای خام مصرف کند اما برای شام میتواند غذاهای گیاهی پخته شده مصرف کند.

در مرحله اول رژیم کتوژنیک باید مصرف سبزی های نشاسته ای مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی، قندها، میوهه ها و تمام مواد دارای کربوهیدرات بالا قطع شود. از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. اطلاعات این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است، اگرچه بسیاری از اصول مشابه برای نسخههای دیگر نیز اعمال میشوند. به سبب شرایط الگوی خاص رژیم کتو در محدود کردن کربوهیدارت در رژیم غذایی، برخی از افراد با شرایط خاص، امکان دارد در صورت دنبال کردن رژیم کتو با مشکلاتی روبرو شوند. نصف یک عدد (۱۰۰ گرم) از این میوهی مفید، ۹ گرم کربوهیدرات دارد که از این مقدار ۷ گرم آن فیبر است؛ بنابراین کربوهیدرات خالص آن فقط ۲ گرم است. حتی بعضی از مطالعات عنوان میکنند که پنیر ممکن است از شما در برابر بیماریهای قلبی محافظت کند.

اسیدهای آمینه موجود در پروتئین را میتوان به گلوکز تبدیل کرد، بنابراین یک رژیم کتوژنیک پروتئین کافی برای حفظ توده بدون چربی بدن از جمله عضلات را مشخص میکند، اما همچنان باعث کتوز میشود. شکلات تلخ حدود 70 الی 90 درصد کاکائو دارد که حاوی چربی های سالم است که به سلامتی عمومی بدن از جمله کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک میکند. کلیهها نقش مهمی در متابولیز پروتئینها دارند و مصرف بیش از حد پروتئین، اثر منفی بر روی عملکرد آنها دارد. شما با یک تخلف در این رژیم کل پروسه لاغری را بر هم می زنید. در صفحه فاکتور نهایی کادری با نام کد تخفیف خودتو را وارد کن، وجود دارد. کربوهیدرات خالص به کربوهیدراتی اشاره دارد که توسط بدن جذب میشود. کارنوزین مانع از تجمع اسید لاکتیک در عضله میشود.

روغن نارگیل ۴ نوع مختلف تری گلیسیرید زنجیره متوسط دارد اما لاریک اسید ۵۰ درصد از این چربیها را تشکیل میدهد. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم استاندارد و پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم هدفمند و دوره ای رژیم های پیشرفته تری هستند، این رژیم مورد توجه ورزشکاران و بدنسازان قرار می گیرد. دلیلش این است که وعدههای غذایی پرپروتئین به جای چربی به بدن پروتئین اضافهای را میدهند که ممکن است به جای سوخت مورد استفاده قرار بگیرد. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید! در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد.