فیزیوتراپی؛ روشها، مزایا، عوارض و مراقبتها

به طور کلی، اهداف فیزیوتراپی کمر کاهش درد، افزایش عملکرد و ارائه آموزش برای جلوگیری از عود بیشتر است. ممکن است شامل آموزش ارگونومی مناسب یا تمرینات اصلاح وضعیت بدن مانند پیلاتس یا یوگا باشد. فیزیوتراپیستها از ورزشها و کششها برای کمک به اصلاح مشکلات وضعیت بدن و کاهش فشار روی مفاصل و عضلات استفاده میکنند. تاندوون های چهار سر رانی که عضلات رات پا را به کشکک زانو متصل می کند . استراحت دادن به زانو برای مدت زمان کوتاه و استفاده از داروهای ضد التهاب و درد مانند ایبوبروفن، ناپروکسن و آسپرین می تواند در تسکین درد و التهاب کشکک زانو موثر باشد . مهم است که از وارد کردن وزن به زانوی خود برای مدت طولانی، مانند ایستادن طولانی مدت، خودداری کنید. آرتروز زانو همچنین میتواند باعث درد، سفتی مفاصل، تورم، التهاب و برجستگی در زانو شود که میتواند به غضروف باقی مانده آسیب بیشتری وارد کند.

2001 بدن شما، ویتامین D را در سلولهای چربی ذخیره میکند یعنی افرادی که چربی بدن بیشتری دارند، برای محدود کردمن میزان درد و کاهش کارایی به ویتامین D اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات بیشتری نیاز دارند. تحقیق جدیدی از مجله بالینی درد نشان میدهد اگر زانوهایتان در این موقع از سال، حال خوشی ندارند ممکن است شما به ویتامین D بیشتری نیاز داشته باشید. CT-Scan: تصویربرداری با این روش به پزشک اجازه میدهد که اندازه و شکل ستون فقرات، میزان تراکم مایع مفصلی و ساختارهای اطراف کانال نخاعی را بررسی کند. اگر زانو درد به دلیل آرتروز باشد، پیادهروی با بهبود خونرسانی به زانو و تقویت عضلات داخل و اطراف آن کمک میکند. در حقیقت فیزیوتراپی می تواند یک برنامه جامع برای درمان، با توجه به نحوه عملکرد عضلات، اعصاب، مفاصل و رباط ها در مفصل زانو در اختیار شما قرار دهد.در این حالت از درمان های خاص برای کاهش درد و تصحیح عملکرد نامناسب عضلات استفاده می شود که در برنامه های درمانی فیزیوتراپی انجام تمرین های کششی و تقویتی برای توان بخشی زانو از اهمیت خاص برخوردار است. یکی از راهکارهای عالی برای تقویت عضلات کمر و شکم، ورزش کردن است. در شکستگی استرس معمولاً در اثر استفاده بیش از حد در یکی از استخوان های آرنج ترک ایجاد می شود.

در رفتن کشکک: در رفتن کشکک می تواند علائم حاد در زمان ایجاد در رفتگی ایجاد کند، اما در ادامه می تواند درد مزمن نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. پوشیدن کفش طبی مناسب و استاندارد برای ورزش و دویدن نیز در درمان درد زانو موثر است. تزریق ژل: تزریق ژل عموماً چندان برای تسکین درد مؤثر نیست. فیزیوتراپی برای زانو درد شامل ارزیابی کامل اندام تحتانی شما از لگن تا پای شما است. قبل از این که اقدامات درمانی برای درد دست راست از آرنج تا مچ دست صورت پذیرد، لازم است که علت درد ریشهیابی شود. هر ورزشکاری که ورزش های تماسی انجام می دهد یا فردی که در ورزش های مرتبط با چرخیدن، پریدن یا استفاده از پا شرکت دارد ممکن است در معرض خطر این نوع پارگی باشد. شرکت کنندگان چاق این مطالعه، به احتمال زیاد از کمبود ویتامین D رنج میبردند. در واقع این موارد جزو دسته مشکلاتی است که فیزیوتراپی در بیماران نیازمند بستری میتواند حل کند. ᠎&;​!

و کاهش کارایی بودند. اگر دچار کمبود باشید، مصرف یک مکمل ویتامین D بمدت چند ماه، میتواند به شما کمک کند که سطح ویتامین D بدنتان را بالا ببرید. اول اینکه کمبود ویتامین D، میزان التهاب شما را افزایش میدهد که به نوبه خود، میزان حساسیت به درد مربوط به آرتروز را بیشتر میکند. هنگام استراحت به زانوی خود، در صورت امکان پای خود را بالا بیاورید. اگر درد زانو به دلیل آسیب باشد، معمولا توصیه میشود به زانوی خود استراحت دهید و تا حد امکان وزن کمتری روی آن بیاورید. در نظر داشته باشید که یخ را مستقیما روی زانو نگذارید، زانوی خود را با یک حوله ی پنبه ای بپوشانید، یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس کیسه را روی حوله قرار دهید. گلوور میگوید: کمبود ویتامین D یک مشکل فراگیر است. بر طبق اطلاعات این مطالعه، افراد مبتلا به آرتروز که دچار کمبود ویتامین D بودند در مقایسه با افراد مبتلا به آرتروزی که ویتامین D کافی داشتند، بطور قابل توجهی بیشتر دچار زانو درد و کاهش کارایی بودند. در این عمل دیسک برداشته میشود و به جای آن از دیسک مصنوعی برای بازیابی ارتفاع و حرکت مهرهها استفاده میشود. 3. استفاده از داروهایی مانند ایبوپروفن و یا استامینوفن می توانند کمک کننده باشند.