جهش های بیشتر لزوماً منجر به یک ویروس کووید-19 موذیانه تر نمی شود



نوشته مگی فاکس | CNN:

نسخه جدید ویروس کرونا Omicron، با تعداد جهش‌های فراوانش که ظاهراً به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش است، دانشمندان و مقامات دولتی را نگران کرده است.

اما پزشکان می خواهند به آمریکایی ها یادآوری کنند که آنها در حال حاضر با یک نسخه نسبتاً وحشتناک کروناویروس – دلتا – روبرو هستند.

در ابتدای تابستان، دلتا توانست در عرض چند هفته کل ایالات متحده را فتح کند و چشم انداز کشوری را که با همان سرعت واکسینه می کرد، تغییر داد.

«میانگین متحرک هفت روزه برای هفت مورد ژوئن گذشته حدود 12000 بود. میانگین متحرک هفت روزه 27 جولای به بیش از 60000 رسید. وب‌سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید: «سطح این موارد بیشتر شبیه آن چیزی بود که قبل از در دسترس قرار گرفتن واکسن مشاهده می‌کردیم». “نسخه دلتا بسیار مسری است، بیش از دو برابر نسخه های قبلی مسری است.”

بر اساس CDC، دلتا در حال حاضر بیش از 99 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا را تشکیل می دهد که به صورت ژنتیکی در ایالات متحده توالی یابی می شوند.

باید دید Omicron با دلتا رقابت خواهد کرد یا خیر، اما کار سختی خواهد بود.

«به همین دلیل است. دکتر فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت، روز دوشنبه به CNN گفت: ما باید در مورد آن فکر کنیم.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده اکنون به طور متوسط ​​روزانه 70094 مورد جدید کووید-19 و 730 مرگ و میر را ثبت می کند. و JHU می گوید 75 درصد از تخت های مراقبت های ویژه در ایالات متحده اشغال شده است که 15 درصد آنها توسط بیماران کووید-19 اشغال شده است.

مقایسه Omicron و Delta

از 50 جهش که نشان‌دهنده نسخه Omicron هستند، چیزهای زیادی ساخته شده است، 32 مورد از آنها بر اساس پروتئین سنبله است، که ساختاری چوب مانند است که سطح ویروس را می‌پوشاند و برای اتصال به سلول‌های انسانی استفاده می‌شود تا ویروس می تواند آنها را آلوده کند. .

اما دلتا مجموعه ای از جهش های وحشتناک خود را دارد، آنها آن را به بدترین نسخه ویروس تاکنون تبدیل کرده اند. این در میان جمعیت‌ها جریان می‌یابد، و گونه‌های نگران‌کننده‌تر را با جهش‌هایی جایگزین می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد از اثرات واکسن‌هایی مانند بتا اجتناب کنند.

رابرت گاری، ویروس شناس در دانشگاه تولین، جهش های مشاهده شده در دلتا و اومیکرون را به صورت چهره به چهره مقایسه کرد.

گری به CNN گفت: «Omicron برخی از آنها را به یکباره دارد. وی افزود: «اما ما قبلاً شاهد چنین جهش تکاملی بوده ایم.

او گفت: «بدون شک، اکنون نقاط داغی وجود دارد که این ویروس دوست دارد در آنها جهش پیدا کند. اما فقط به این دلیل که جهش های زیادی وجود دارد، لزوماً به این معنی نیست که آنها بدتر می شوند.

گری گفت: «ما هنوز واقعاً نمی دانیم که این همه اصلاحات قرار است چه کاری برای این ویروس انجام دهد.

اما او جهش‌های احتمالی زیادی نمی‌بیند که بتواند نسخه Omicron را مسری‌تر از دلتا کند.

او گفت: «منظورم کسانی که می‌توانند بر قابلیت حمل تأثیر بگذارند، چیز زیادی نمی‌بینم که به آن برتری واقعی نسبت به دلتا بدهد.

«به همین دلیل است. آیا می دانید وقتی وارد جمعیت دلتا می شود، رقابت می کند یا نه؟

سایر متخصصان ژنتیک خاطرنشان می کنند که Omicron تحت برخی از تغییراتی که دلتا را تا این حد مسری کرده است، نمی شود.

تراور بدفورد، اپیدمیولوژیست ژنوم، می گوید: «با توجه به اینکه Omicron فاقد جهش های نامشهود بسیاری است که به نظر می رسد به تناسب اندام دلتا کمک می کند، من تعجب نمی کنم اگر قابلیت انتقال داخلی آن مشابه گاما باشد.» مرکز سرطان واشنگتن و فرد هاچینسون در سیاتل، در توییتر می گوید. او به مطالعه محققان موسسه برود در ماه سپتامبر اشاره کرد که حداقل سه جهش در نسخه دلتا پیدا کردند که به گفته آنها به انتقال بیشتر آن کمک می کند.

برخی جهش‌ها که قابلیت انتقال را افزایش می‌دهند در نسخه‌های مرده مانند کاپا یافت می‌شوند.

محافظت در برابر کووید-19

هری جهش‌هایی را می‌بیند که می‌توانند به Omicron کمک کنند تا از پاسخ ایمنی بدن، به‌ویژه از عفونت‌های قبلی جلوگیری کند.

«به همین دلیل است. دلتا نیز همینطور است و قبل از آن آلفا و بتا. آیا باید روی واکسن خاصی کار کنیم؟ گفت: بله.

به گفته پزشکان، پاسخ ایمنی از واکسن گسترده تر از پاسخ به یک عفونت طبیعی است، بنابراین افراد واکسینه شده همچنان می توانند از بیماری های جدی محافظت شوند.

کالینز به CNN گفت: “بهترین دفاع شما در برابر دلتا این است که واکسینه شوید. اگر قبلا واکسینه شده اید، شش ماه از Pfizer یا Moderna گذشته است. تقویت کننده خود را دریافت کنید. دو ماه از J&J، تقویت کننده خود را دریافت کنید.”