اولین نوع COVID Omicron در ایالات متحده در سانفرانسیسکو تأیید شد – CBS San Francisco


سانفرانسیسکو (CBS SF) – فردی که از آفریقای جنوبی سفر کرده بود و به منطقه خلیج سانفرانسیسکو بازگشته بود، آزمایش نوع کووید omicron مثبت شد، اولین مورد تایید شده در ایالات متحده.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، این خبر را روز چهارشنبه در کاخ سفید اعلام کرد. دپارتمان‌های بهداشت عمومی کالیفرنیا و سانفرانسیسکو و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از طریق توالی‌یابی ژنوم انجام‌شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو تأیید کردند که این مورد ناشی از جهش omicron بوده و توسط CDC تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: آزمایشگاه UCSF به سرعت مورد Omicron را در سانفرانسیسکو تایید کرد

مقامات سانفرانسیسکو در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که این فرد مسافر بوده و در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو بازگشته است.

مقامات گفتند: “این فرد ساکن سانفرانسیسکو است، خود ایزوله شده است و علائم خفیفی دارد.” “ما به گفتگو با این فرد با افرادی که با آنها تماس داشته اند ادامه خواهیم داد.”

فرد ناشناس مریض شد و به دنبال معالجه شد و سرانجام در 29 نوامبر کشف شد.

دکتر گرانت کولفکس، مدیر بهداشت این شهر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این جای تعجب نیست. “ما می دانستیم که omicron اینجا خواهد بود. ما فکر می کردیم که رسیده است. فقط ما هنوز آن را پیدا نکرده ایم. این یک دلیل نگران کننده است ، اما مطمئناً دلیل وحشت نیست. ما این کار را در این شهر انجام داده ایم. آماده شوید. “

فرد دوز کامل واکسن مدرنا را دریافت کرده است، اما واکسن تقویتی دریافت نکرده است.

کولفکس گفت: “سانفرانسیسکو در موقعیت خوبی برای مقابله با انواع مختلف قرار دارد.” “نرخ واکسیناسیون ما بسیار بالا است. تقویت کننده های بیشتری هر روز مورد استفاده قرار می گیرند… نیازهای ماسک و واکسن ما از سخت ترین موارد در کشور است… ما هنوز چیز زیادی در مورد omicron نمی دانیم، حتی اگر چنین باشد. احتمالاً یک دلتای مسری تر است.”

کولفکس ادامه داد: “ما نمی دانیم که چقدر این احساس ناراحتی در مردم ایجاد می کند.” اما این در حال بررسی عمیق است و ما نمی دانیم که واکسن چقدر در پیشگیری از انتقال یا بیماری جدی یا بستری شدن در بیمارستان موثر است.

کولفکس در مورد اجرای مجدد هرگونه محدودیت گفت: در حال حاضر ما پیش بینی نمی کنیم که هیچ یک از دستورات بهداشتی خود را تغییر دهیم یا محدودیت های فعلی را تغییر دهیم یا محدودیت های جدیدی برای فعالیت ها در سانفرانسیسکو اعمال کنیم. بدیهی است که ما به دقت این موارد را زیر نظر داریم. توسعه. ما اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

دکتر چارلز چیو که در کنفرانس مطبوعاتی به کولفکس پیوست، به سرعت این سویه را در آزمایشگاه دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو کشف کرد.

بیشتر بخوانید: پلیس اوکلند به دنبال ویدیوهای تلفن همراه مرتبط با تیراندازی کوین نیشیتا است

او گفت: “من در مورد این نمونه خاص حدود ساعت 3 بعد از ظهر دیروز شنیدم.” “ما توانستیم نمونه‌هایی را در آزمایشگاه قبل از ساعت 8 شب دریافت کنیم. ما یک آزمایش مولکولی بسیار سریع برای بررسی از دست دادن ژن سنبله انجام دادیم. این آزمایش می‌تواند به شما بگوید که چه چیزی ممکن است omicron را شناسایی کرده باشید، اما تعیین کننده نیست.”

ما توانستیم نتایج آزمایش را در عرض دو ساعت به دست آوریم که نشان می‌دهد این ممکن است یک نمونه از نوع Omicron باشد، اما برای تایید این کشف، باید ژنوم را توالی‌یابی کنیم… ما توانستیم تشخیص آن را تایید کنیم. omicron در عرض پنج ساعت، و کل ژنوم تقریباً در هشت ساعت تکمیل شد. در ساعت 4 صبح دیشب، ما در نهایت ثابت کردیم که این عفونت از نوع omicron است.”

در یک کنفرانس مطبوعاتی تشویق واکسیناسیون، فرماندار گاوین نیوسون گفت که مقامات بهداشتی ایالتی در حال “در زمان واقعی” در مورد خطرات ناشی از سویه omicron هستند.

او گفت: «هرچه بیشتر با این ویروس زندگی کنیم و جهش‌های بیشتری داشته باشیم، انواع بیشتری را مشاهده خواهیم کرد.» به همین دلیل است که ما باید با سوء ظن مواجه شویم، با اطلاعات نادرست مواجه شویم، با اطلاعات نادرست در مورد ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها مواجه شویم.»

سازمان بهداشت جهانی omicron را به عنوان “نوعی نگرانی” معرفی می کند. در یک جلسه توجیهی فنی که این هفته منتشر شد، WHO اشاره کرد که این نوع یک خطر جهانی “بسیار بالا” است. این نوع برای اولین بار توسط دانشمندان در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بسیاری از کشورها کشف شده است.

دانشمندان در تلاش هستند تا مشخص کنند که این نوع چقدر عفونی است، چقدر مردم را بیمار می کند و واکسن های فعلی چگونه علیه آن کار می کنند. قبل از کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع، ایالات متحده سفر از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر را محدود کرد.

روز دوشنبه، رئیس‌جمهور جو بایدن این نوع را «نگران‌کننده، نه هراس» خواند و گفت: «ما باید همانطور که با تهدید قبلی روبرو هستیم، با این تهدید جدید نیز روبرو شویم.»

مقامات بهداشتی از مردم می خواهند در صورت واجد شرایط بودن، واکسن یا تقویت کننده کووید-19 را دریافت کنند. اقدامات دیگر، مانند پوشیدن ماسک، شستن دست ها، حفظ فاصله بدن و تهویه هوا، هنوز روی نوع omicron کار می کند.

نوع دلتای ویروس کرونا هنوز هم نوع اصلی در سطح جهانی و در ایالات متحده است.

اخبار بیشتر: کووید: فرماندار گاوین نیوسام می گوید که نوع Omicron کالیفرنیا باعث تعطیلی دیگری نخواهد شد

© حق چاپ 2021 CBS Broadcasting Corporation. تمامی حقوق محفوظ است این مطالب را نمی توان منتشر کرد، منتشر کرد، یا بازنویسی کرد. CNN در این گزارش مشارکت داشته است.