روش این پژوهش مطالعه مبتنی بر پیآمد می­باشد

,1976: 34) رلف با بیان ارتباط ادراک با تجربه مکان، اعتقاد دارد که در حس مکان انسان­ها مفهومی فراتر از خصوصیات کالبدی و عناصر کالبدی در یک مکان را درک می­کند و به نوعی پیوستگی و ارتباط ممتد با روح مکان را احساس می­نماید. اما همانندسازى انسانى, تا امروز به این حالت نرسیده است و رسیدن به آن کارى بس دشوار و دست نیافتنى مى نماید; همان طور که دانشمندان علم ژنتیک در این باب دو دیدگاه دارند: عده اى تولید انبوه چنین انسانى را کارى بسیار دشوار مى دانند. سایر عوامل نظیـر وجـود نظـام ناعادلانه پرداخت یارانه­ها، گسترده بودن ساختار دولت، نبود نظارت و کنترل، رعایت نکردن اصول اخلاق حرفه­ای و لزوم خصوصی­سازی بخـش­هـای مختلـف از جملـه عوامـل غیرمستقیمی هستند که در این عدم توفیق نقش مهمی را ایفا می­نمایند. این حس به­گونه­ای به پیوند میان فرد با مکان منجر می­شود که انسان خود را جزئی از مکان می­داند (فلاحت، 1385). تعلق به مکان که بر پایه حس مکان به وجود می­آید فراتر از آگاهی ازاستقراردریک مکان است. در این مدت در او چیزى جز جد و اجتهاد ندیدم.(12) او را به حق مىتوان استوانهاى از تلاش و همت در راه تحصیل و کسب فنون و علوم مختلف دانست، جلسات خصوصى و بدون تعطیل ایشان در محضر اساتید که بعضاً قبل از طلوع آفتاب آغاز و تا پاسى از شب ادامه مىیافت و جدیت و پشتکار ایشان براى حضور در محفل علمى و تحویل دادن درس و بحث در محضر اساتید باعث گردیده است که همواره به عنوان الگوى پشتکارى معرفى گردد.(13) استاد حسن زاده متذکر مىگردد: روزى مرحوم ناصح به این کمترین گفت که در جلسهاى که استاد شعرانى تشریف داشت به مناسبتى سخن از دانش، پژوهش و درس خواندن و اهتمام به تحصیل به میان آمد استاد شما را ضرب المثل قرار داد و به حضّار گفت: درس خواندن را از فلانى یاد بگیرید، آیة اللّه رفیعى قزوینى وقتى از تهران به قزوین رفته بود مکرّر به طلاب این سامان مىگفت: بیائید در تهران طلبه درس خوان را ببینید از او درس خواندن را یاد بگیرید و نام علامه حسن زاده را بر زبان مىآورد.(14) استاد حسن زاده این همت و تلاش را عاشقانه در شرایطى در جهت کسب مکارم و معارف به کار گرفت که بر اثر خفقان رژیم رضاخان روحانیّت و مراکز علوم دینى در حالتى از غربت و انزوا سختترین فشارها را تحمّل مىکردند و این نکته خود از ارزش و بزرگى راه استاد حسن زاده و زحمات و مجاهدات فوق العاده ایشان در این زمینه حکایت مىکند.(15) همچنین شرایط آشفته و امکانات بسیار ناچیز بود، ایشان در گفتگویى تأکید نموده است: با جان کندن درس خواندیم، شما آقا قدر این اوضاع را بدانید آن زمان که ما در مدرسه مروى تهران بودیم یک زیلویى کف مدرسه پهن بود که با زمین یکى شده بود.(16) هر آن چیزى تو را کز آن گزند است براى اهل دل آن دلپسند است قدردان استادان علامه حسن زاده آملى بر این باور بوده و هست که براى فراگیرى مبانى و مفاهیم علوم و رسیدن به تبحّر لازم در معارف دینى و علمى مراجعه به استاد دانشور و متخصص هر فن و دانشى لازم مىباشد ایشان مىگوید: براى طالب کمال، استاد کامل خیلى دخیل است، آن مفاتیحى که از استاد عائد شاگرد مىشوند، آن کُدهایى که از استاد استفاده مىکردند، آن اصول و امّهاتى که از استاد به دست مىآیند اهمیت بسزا دارند و به قول عارف رومى در مثنوى: هیچ کس بى اُوستا چیزى نشد هیچ آهن خنجر تیزى نشد هر که گیرد پیشهاى بى اوستا ریشخندى شد به شهر و روستا(17) به همین دلیل خود شیوهاش این بود که در آمل، تهران و قم با تفحص و جستجوگرى استادانى زبده و ماهر بیابد آنهایى که به قول خودش: زحمت کشیده بودند. ​.

تهویه و تبرید ماهان سرما اکثر موارد در بین مکانیک ها ، کارگران تمیز کننده سطوح ، برق کارها، تکنسین های فرآیند و سکوبانان گزارش شده است که اکثر آن ها در سنین 59-50 سال قرار دارند(17). بررسی تجارب شرکت های نفتی موفق نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی سلامتی، ایمنی و محیط زیست از اولویت بالایی برخوردار است و مساله محیط زیست یکی از نگرانی های دایمی در اکتشاف و تولید کلیه سطوح سازمان می باشد. در بسیاری از ادبیات مرتبط با مکان، مفهوم مکان اغلب بر حس تعلق یا وابستگی احساسی به یک مکان تاکید دارد .(Knox and Pinch, 2000:6) در واقع احساس تعلق و دلبستگی به مکان، سطح بالاتری از حس مکان است. بررسی ادبیات پیرامون حس تعلق به مکان چنین می­نمایاند کهاندیشمندان این حوزه از چهارچوب­های مختلفی این بحث را پی گرفته­اند و این تفاوت در نگرش، دسته­بندی­هایی را در قلمرو حس تعلق می­طلبد. شکل 10- الگوی کانالیزه شدن جریان باد در خیابان های شهری و انتقال آن به سایر قسمت های شهر . به این منظور، در این بخش سعی شد که با دیدی جامع، به مساله حس تعلق و ابعاد و زوایای مختلف آن پرداخته شود. این فضاها مطلق نیستند و در موقعیت­های مختلف و با افراد مختلف می­تواند به صور متفاوت خلق شوند.تهویه مطبوع​​​​.

تهویه مطبوع به انگلیسی فردی که مبتلابه بیماری شده است باید تا مدتی از سایر اعضای خانواده جدا زندگی کند، بنابراین این فرد بیمار باید در یک اتاق یکنفره و ترجیحاً با امکانات مجزا ساکن شود. این فضاها وجود خارجی ندارند اما با استفاده از ویژگی­ها و برداشت اطلاعات فردی یا تصویری که هر فرد ممکن است از آن فضا داشته باشد شناخته و معرفی می­شود. فعالیت یا کارکرد در فضای شهری، آخرین عاملی است که در این مدل ارائه می­گردد. مـیانگین مدت بقا به منظور بیماری کـه در مرحله محدود هست ۲۰ ماه برآورد شدهاست و احتمال بقا بـه مدت پنج سال ۲۰٪ است. نرخ جریان آب-خنکشده برای PID برابر 100% برای 1200 ثانیه است که بعداً به 66/94% افت میکند و در این مقدار ثابت باقی میماند. همچنین مقادیر HTM مستقیما از Manual J گرفته می شوند، در ضمن گزینه ای نیز وجود دارد که کابر می تواند خود نیز این مقادیر را وارد کند. شخص بر اساس تجربه­های خود از نشانه­ها، معانی، عملکردها و شخصیت، نقشی برای مکان درذهن خود متصورمی­سازد و مکان برای او قابل احترام می­شود. به این منظور با استناد به مدل حس مکان بهزادفر، عوامل موثر بر حس تعلق، در نمودار(1) ذکر گردید و به تفکیک محتوا در سه دسته ذهن، توده وکارکرد قرار داده شد. ​!

براساس مدل مزبور، که به مدل «مکان» شهرت دارد، محیط شهری به مثابه یک مکان متشکل از سه بعد در هم تنیده «کالبد»، «فعالیت­ها» و «تصورات» است (همان:30). در این مدل، طراحی تنظیم رابطه بین فضا، توده، ذهن و فعالیت به­منظور خلق زیبایی است. در­واقع، طراحی باید بتواند از طریق ساماندهی یکپارچه بین مولفه­های مکان به مطلوبیت، معنی­داری و کارایی دست پیدا کند. علقه­های مثبت تجربه شده­ای است که طی زمان و گاه به صورت ناخودآگاه و بر اساس پیوندهای رفتاری، احساسی و شناختی بین اشخاص و یا گروه­ها و محیط اجتماعی کالبدی آن­ها شکل گرفته است. پروژة «درب السنه» طرحی است که موضوع گره های کور ترافیکی و فشار بیش از حد بر اماکن خدماتی و زیر ساختهای مدینة منوره را حل خواهد کرد. برنامه­ریزی گرایش و خواست انسان به آینده، حل مشکلات در آینده است. پس در هر دو صورت, آموزه ها و احکام شرعى بى تأثیر و معطل اند; چون چنین احکامى به انسان طبیعى اختصاص دارد و آنچه اتفاق خواهد افتاد, vent.ir هیچ کدام چنین نیستند. لذا با در نظرگیری تمام ابعاد تشکیل دهنده حس تعلق، می­توان به یک دسته­بندی کلی­تر دست یافت. بهبود محیط کار و شرایط بد کاری به افزایش بهرهوری کارکنان می انجامد (9). مکان مناسب خواب و محیط خواب با کیفیت، همراه با تعهد صنعت و شرکت ها برای آموزش و توانمندسازی کارمندان با ابزارهایی که برای دستیابی به خواب شبانه عالی لازم است، فراهم می شود (10). فرآیند تولید مداوم در تاسیسات نفت و گاز دریای شمال نیاز به برنامه کاری طولانی با زمان کاری 2 هفته ماندن بر روی سکوی فراساحلی و 2 هفته در خشکی، شیفت های 12 ساعته و تغییرات سریع روز/ شب دارد؛ این تغییرات از ویژگی های ذاتی کار در دریای شمال است.