تحت دستورالعمل جدید CDC، LI به مدارس چراغ سبز نشان می دهد تا دستور ماسک را کنار بگذارند


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در لانگ آیلند روز جمعه مجوز لغو دستور ماسک مدارس خود را صادر کرد و گفت که شهرستان‌هایی که سطح نسبتاً پایین COVID-19 دارند دیگر نیازی به الزام دانش‌آموزان و کارکنان به پوشیدن ماسک ندارند.

توصیه های آژانس الزام آور نیست، اما می تواند فرماندار کتی هوتسول را وادار کند تا اوایل هفته آینده از سمت خود کناره گیری کند.

آنچه باید بدانیم

دستور ماسک برای مدارس طبق دستورالعمل‌های جدید و غیرالزام‌آور CDC که در روز جمعه منتشر شد، می‌توان در لانگ آیلند رد کرد.

فرماندار کتی هوچول گفت که انتظار تصمیم گیری دارد پایان دادن یا تمدید مأموریت در سراسر قلمرو در هفته آینده.

CDC نقشه ای را منتشر کرده است که در آن لانگ آیلند به معنای واقعی کلمه سبز رنگ آمیزی شد – علامت سبز برای لغو دستور ماسک مدرسه. سایر شهرستان‌ها در ایالت نیویورک سبز، زرد یا نارنجی بودند – با رنگ نارنجی که بالاترین سطح COVID-19 را نشان می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفت که معیارهایی را که برای ارزیابی مناطق استفاده می‌کند، دوباره فرموله کرده است و طبق دستورالعمل‌های جدید، بیش از 70 درصد آمریکایی‌ها در مناطقی مانند لانگ آیلند زندگی می‌کنند که اکنون می‌توانند از استفاده از یک استراحت امن استفاده کنند. ماسک در اکثر موقعیت های عمومی، تا زمانی که آنها سالم هستند.

این تصدیق بود که کشور وارد مرحله جدید و بالقوه کمتر خطرناک همه‌گیری می‌شد، زیرا دو سال پس از اولین بار ظاهر شدن ویروس در اینجا، به دنبال بازگشت به حالت عادی بود و زندگی روزمره را مختل کرد.

Rochelle Walensky، مدیر CDC تاکید کرد که اگر ویروس غیرقابل پیش‌بینی دوباره تغییر کند، می‌توان رویکرد جدید را بالا یا پایین پوشاند.

والنسکی در یک بیانیه خبری گفت: “هیچ یک از ما نمی دانیم آینده ما و این ویروس چه خواهد بود.” ما می‌خواهیم به مردم اجازه دهیم از مواردی مانند استفاده از ماسک در زمانی که سطوح پایین است استراحت کنند و اگر در آینده اوضاع بدتر شد، بتوانیم دوباره به آنها نزدیک شویم.»

CDC نقشه ای را منتشر کرد که در آن لانگ آیلند به معنای واقعی کلمه سبز رنگ شده بود – علامت سبز برای لغو دستور ماسک مدرسه.

این سرویس نقشه رنگی – با مناطقی که به رنگ های نارنجی، زرد یا سبز تعریف شده اند – برای کمک به مقامات محلی و ساکنان ارائه کرد.

در شهرستان‌های سبز، مقامات محلی ممکن است قوانین پوشش داخلی را کنار بگذارند. رنگ زرد به این معنی است که افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی هستند باید مراقب باشند. نارنجی نشان‌دهنده مکان‌هایی است که CDC پوشش جهانی را توصیه می‌کند.

بر اساس نتایج منتشر شده در روز جمعه، میانگین متحرک هفت روزه لانگ آیلند پس از ثبت رکورد تقریباً 27 درصدی در طول افزایش میکرون، 1.93 درصد است.

توصیه قبلی CDC که به ژوئیه گذشته بازمی‌گردد، پوشش همگانی در مدارس بدون توجه به سطح COVID-19 بود.

نیویورک همچنین یک منطقه سبز در نقشه جدید است، مانند برخی از شهرستان های شمال شهر. اما بخش‌هایی از غرب نیویورک و ایالت زرد یا نارنجی است.

ایالت نیویورک قبلاً وظیفه خود را برای پوشش یا اثبات واکسیناسیون برای فضاهای عمومی سرپوشیده از جمله رستوران ها، مغازه ها، سالن های ورزشی و تئاترها رها کرده است. اما هنوز بحث های داغی برای استفاده از ماسک در مدارس وجود دارد.

هوچول روز جمعه گفت که در حال ارزیابی دستورالعمل جدید CDC است. اوایل این ماه، او گفت که احتمالا تصمیم خواهد گرفت تا اواخر هفته آینده پس از بازگشت دانش‌آموزان از تعطیلات زمستانی در روز دوشنبه، ماسک مدرسه را تمدید یا پایان دهد.

CDC گفت که حتی اگر سفارش ماسک رد شود، دانش آموزان و کارکنان می توانند در صورت تمایل ماسک بزنند.

توصیه های جدید CDC الزام پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و داخل فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و ایستگاه های اتوبوس را تغییر نمی دهد. این آژانس همچنین گفت که افرادی که علائم کووید-19 دارند یا آزمایش آنها مثبت است نباید از پوشیدن ماسک دست بکشند.

متخصصان، دیگران واکنش نشان می دهند

دستور استفاده از ماسک مدرسه باعث بحث‌های داغ و حتی شکایت‌هایی در لانگ آیلند شده است، به طوری که برخی از والدین برای جلسات هیئت مدیره تجمع کردند، در خیابان‌ها اعتراض کردند و تابلوهایی را روی چمن‌های جلوی خود نصب کردند که می‌گویند می‌خواهند ماسک‌ها بیفتند.

با این حال، برخی از نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از والدین دوست دارند این ماسک ها کمی بیشتر دوام بیاورند.

پزشکان در لانگ آیلند گفتند که دستورالعمل‌های جدید CDC به طور کلی منطقی است، اگرچه آنها هشدار داده بودند که دیر به مدرسه می‌آیند زیرا بسیاری از کودکان – به ویژه کودکان 5 تا 11 ساله – واکسینه نشده‌اند.

دکتر شارون ناچمن، رئیس بیماری‌های عفونی کودکان در Stony Brook Medicine، گفت که CDC احتمالاً این حرکت را انجام خواهد داد زیرا بسیاری از مردم احتمالاً اکنون پس از آلوده شدن به نوع بسیار مسری omicron در برابر COVID-19 مصون هستند.

او گفت که علاوه بر این، بخش قابل توجهی از مردم اکنون واکسینه شده اند.

با این حال، او هشدار داد که ممکن است مسئولان بخواهند در رابطه با مدارس کمی کندتر حرکت کنند، زیرا بیشتر دانش آموزان مقطع ابتدایی واکسینه نمی شوند.

او از آمریکایی‌ها در بسیاری از مناطق خواست که ماسک‌های خود را کنار بگذارند، گفت: «من از کاری که آنها انجام می‌دهند و چرا این کار را انجام می‌دهند قدردانی می‌کنم. اما می‌خواهم بگویم که این حق را برای خود محفوظ می‌دارم که به خانواده‌ها توجه کنم… نیاز به واکسیناسیون و مکمل‌ها همچنان وجود دارد. اگرچه ممکن است این نوع فعلی را شکست داده باشیم، اما همیشه نگران نوع بعدی هستم.

برخی از والدینی که خواهان حذف ماسک‌ها در مدارس هستند، از دستورالعمل‌های CDC استقبال کرده و از هوچول خواسته‌اند تا اقدامی انجام دهد.

متیو ستر از هانتینگتون گفت: “فرماندار باید فردا بیرون بیاید و بگوید که ماسک ها می توانند از فرزندان ما بیرون بیایند.” هر روزی که می گذرد، روز گمشده دیگری است و دستورات باید اکنون پایان یابد، همانطور که در این کشور و در کشورهای دیگر چنین است.»

وی ادامه داد: یک بحران بهداشت روانی مستند وجود دارد؛ آیا استاندار معتقد نیست این ماسک ها بخشی از آن است؟ او اضافه کرد.

چاد لاوگلیا، وکیلی که علیه برخی از والدین لانگ آیلند که به دنبال برداشتن نقاب مدرسه هستند، شکایت کرده است، گفت: “خروج کتی هوچول از رهبری CDC نشان می دهد که او به جای حمایت از یک انگیزه سیاسی. “این به هزاران کودک بی گناه آسیب رسانده است. برای پیشبرد برنامه سیاسی خود».

دکتر دیوید باتینلی، پزشک ارشد در Northwell Health، گفت که او به طور کلی با این اقدام CDC موافق است، اما گفت که ممکن است ایده خوبی برای مردم لانگ آیلند باشد که کمی بیشتر از ماسک استفاده کنند.

او افزود: “فکر می‌کنم باید مدتی دیگر ماسک بزنی؟ بله، دارم.” “اما آیا آن را تحمیل خواهم کرد؟ حدس می‌زنم نه،” اگرچه “هنوز فکر می‌کنم ما یک دم کوچک داریم” روی موج در لانگ آیلند.

تمرکز بر روی بیمارستان ها است

لانگ آیلند روز پنجشنبه 281 مورد جدید کووید-19 را ثبت کرد، در حالی که 31 نفر در سراسر ایالت، از جمله دو نفر در ناسائو و سافولک، به دلایل مرتبط با ویروس جان خود را از دست دادند.

دستورالعمل های جدید CDC کمتر بر روی نتایج آزمایش مثبت تمرکز می کند و بیشتر بر آنچه در بیمارستان ها اتفاق می افتد تمرکز دارد. سیستم جدید ظاهر نقشه خطر CDC را تا حد زیادی تغییر می دهد، به طوری که از هر چهار آمریکایی، سه آمریکایی در شهرستان هایی زندگی می کنند که ویروس کرونا تهدیدی کم یا متوسط ​​برای بیمارستان ها است.

این سازمان همچنان به مردم، از جمله دانش‌آموزان، توصیه می‌کند در مواردی که خطر ابتلا به کووید-19 زیاد است، از ماسک استفاده کنند. این حدود 28 درصد از آمریکایی ها را پوشش می دهد.

والنسکی گفت: «هرکسی قطعاً می‌تواند همیشه از ماسک استفاده کند، اگر با پوشیدن ماسک احساس امنیت می‌کند». “ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بیمارستان‌های ما خوب هستند و مردم با یک بیماری جدی نمی‌آیند… هر کسی می‌تواند به وب‌سایت CDC مراجعه کند، از میزان بیماری در جامعه خود مطلع شود و این تصمیم را بگیرد.”

از ماه جولای، دستورالعمل CDC در مورد پیشگیری مبتنی بر جامعه بر دو معیار متمرکز شده است: میزان موارد جدید COVID-19 و میزان نتایج آزمایش مثبت در هفته گذشته.

بر اساس این اقدامات، در این هفته، بیش از 3000 شهرستان از بیش از 3200 شهرستان کشور – بیش از 95٪ – به عنوان دارای انتقال قابل توجه یا بالا فهرست شدند.

با این حال، این دستورالعمل به طور فزاینده‌ای نادیده گرفته می‌شود، زیرا ایالت‌ها، شهرها، شهرستان‌ها و مناطق مدرسه در سراسر ایالات متحده برنامه‌هایی را برای لغو دستورات ماسک در میان کاهش موارد COVID-19، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ها اعلام کردند.

Nachman و سایر کارشناسان هشدار داده اند که امکان تغییر دیگری وجود دارد و ممکن است نیاز به بازگرداندن ماسک در مقطعی باشد. ناچمن و باتینلی گفتند اما دادن استراحت به مردم اکنون منطقی است.

باتینلی گفت که اگر موج و تنوع دیگری بیاید، مردم باید دوباره ماسک‌ها را بگذارند – مثل اینکه وقتی باران می‌بارد از چتر استفاده می‌کنند. او گفت: «وقتی باران قطع شد، چتر را پایین بیاورید.

دیوید اس. بنکس، رئیس مدرسه شهر نیویورک، روز جمعه گفت که از روز دوشنبه، ماسک و ماسک صورت برای دانش آموزان، کارکنان و بازدیدکنندگان محوطه مدرسه اختیاری خواهد بود، اگرچه ماسک همچنان در داخل خانه الزامی است.

با جان والنتی و AP

برای دریافت اعلان‌های متنی درباره COVID-19 و سایر موضوعات در newsday.com/text ثبت‌نام کنید.