برکلی، اقتصاددان دانشگاه کالیفرنیا می گوید: درگیری اوکراین و روسیه: تحریم ها برنامه های پوتین را فورا متوقف نمی کند.


برکلی، کالیفرنیا (KGO) – Nataliia Goshylyk حداقل دو بار در روز با عزیزان خود تماس می گیرد تا بررسی کند و مطمئن شود که سالم است.

او گفت: “هیچ کس در حال حاضر واقعا خوب نیست، اما حداقل آنها سعی می کنند ایمن بمانند.” آنها در پناهگاه ها هستند، در زیرزمین های خود پنهان شده اند و فقط سعی می کنند مکانی امن برای گذراندن شب بیابند.”

نیروهای روسیه به زادگاه او در شمال غربی اوکراین نقل مکان کرده اند. او عموزاده هایی دارد که اکنون در دفاع از اوکراین می جنگند. او می گوید این لحظه برای او ترسناک است.

او گفت: گاهی اوقات ندانستن سخت است. “بزرگترین ترس من این است که از خواب بیدار شوم و از خانواده ام خبری نداشته باشم و ندانم آنها کجا هستند.”

مرتبط: روسیه در حملات جدید به منابع سوخت و فرودگاه های اوکراین ضربه می زند زیرا 150000 نفر از کشور فرار می کنند.

او در حال حاضر عضو فولبرایت در دانشگاه برکلی است. او قصد دارد در تابستان به اوکراین بازگردد و امیدوار است تا آن زمان صلح را بازگرداند. با این حال، او و دیگران می ترسند که این تنها آغاز حملات روسیه باشد.

یوری گورودنیچنکو، استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا برکلی که در اوایل دهه 2000 به اوکراین نقل مکان کرد، گفت: “این یک میدان جنگ اکنون در اوکراین است، اما به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد.”

او بر این باور است که تحریم‌های اعمال‌شده توسط کشورهای دیگر، گزینه‌های بلندمدت خوبی هستند، اما قرار نیست فوراً جنگ را متوقف کنند یا برنامه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را متوقف کنند.

او گفت: “تصور کنید که بانک شما با شما تماس می گیرد و به شما می گوید که ما کارت اعتباری شما را لغو می کنیم. ناخوشایند است، اما آیا این رفتار شما را از نظر اساسی تغییر می دهد؟ نه واقعا.”

ویدئو: اوکراین کجاست؟ نگاهی کوتاه به یکی از بزرگترین و فقیرترین کشورهای اروپا

بزرگترین تحریم تاکنون روز شنبه اعمال شد. ایالات متحده و سایر کشورها روسیه را از سوئیفت – سیستم مالی بین‌المللی که به بانک‌های جهانی اجازه می‌دهد برای یکدیگر پول ارسال کنند – قطع کرده‌اند. گورودنیچنکو می‌گوید این می‌تواند بیشترین تأثیر اقتصادی را بر روسیه داشته باشد.

وی گفت: «خروج روسیه از سوئیفت حرکتی در مسیر درست است، زیرا ما نباید از سیستم مالی بین‌المللی برای تأمین مالی جنگ استفاده کنیم».

با این حال، هم او و هم گوشیلیک می ترسند که پوتین بدون توجه به تحریم های دیگری که اعمال خواهد شد، به تهاجم خود ادامه دهد.

گوشیلیک در پاسخ به سوالی درباره تهاجم روسیه به کشورهای دیگر گفت: این احتمال بسیار زیاد است. بلاروس، لهستان، کشورهای بالتیک زمان ترسناکی است و ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر از برنامه ABC7 News استفاده می کنید، برای تماشای زنده اینجا را کلیک کنید

داستان ها و ویدیوهای مرتبط:

حق چاپ © 2022 KGO-TV. تمامی حقوق محفوظ است.